maandag 21 juli 2008

JAZZZZZ

ik heb een hele diverse vriendenkring en daar ben ik trots op.
van heel sympathieke talentvolle mensen
tot ongelofelijke zinloze oetlullen
ik ken veel mensen.
volgende keer zal ik es over een oetlul lullen
maar vandaag gaat het over zo'n sympathieke en talentvolle mens.
Jess De Gruyter!

(dit is de minst slechte foto die ik van hem vond)
vriend/fotograaf/videokunstenaar/dichter/...

een kunstenaar.
een dichter.

niet zo'n lamlul dat zichzelf kunstenaar noemt en elke dag in de hopper/nieuwe linde/ander artsy kutcafe zit en eigenlijk geen klote uitvoerd.
nee een echte dichter.

heeft al 2 bundels gepubliceerd.
inderdaad gepubliceerd.
bij een uitgeverij.

niet dat gezaag van achterkamer poezie
van mislukte mongolen die nog bij hun moeder wonen
met slechtrijmende flauwekul
over hoe vader ze in de reet neukte
en terwijl aardbeien etend
de hond pijpt
met het gekots van jacques brel op de achtergrond
dat geouwehoer uitgeprint op krak copy papier
met een nietje vastgemaakt
en uitgedeeld aan te geile puber meisjes
die er zelfs hun neus voor ophalen
omdat de nieuwe tokio hotel cd
betere texten heeft (toch zeker in het duits).

eh.
dat dus NIET!

nee, rock en roll poezie.
netjes uitgegeven.
te koop in de (betere) boekenwinkel.
ga ze kopen:

= bundel 1.
gaat vooral over sex.



= bundel 2.
heeft meer een oorlogs thema.

en hij is nu bezig met het derde deel van de trilogie.

gaat vooral over film.
ik heb al een stuk mogen lezen.
en dit lijkt echt het leukste deel te worden.
vooral omdat dit het eerste deel is waar ik iets van begrijp.

en voor jullie dames en heren hier een kleine avant-premiere
een fantastisch gedicht van jess de gruyter
uit zijn komende bundel: the great escape:

Superman: The Movie


nadat in het verre Amerika
een lichtmentaal gehandicapt kind
zich van de 30-ste verdieping
naar beneden had gestort

kreeg ik voor mijn 7-de verjaardag
in plaats van de felbegeerde rode cape
mijn eerste polshorloge

...

DAT IS GODVERDOMME POEZIE!
MOOI, EN HERKENBAAR!
check zijn website!

om zijn vorige bundels te illustreren heeft hij ook wat video's gemaakt.
die kun je hier vinden.
staat ook zijn super montage: rambo vs commando
nog gemonteerd op vhs! pre computer.

tenslotte een filmpje wat we gemaakt hebben
ter aanleiding van zijn eerste bundel
adriaan die een paar van de gedichten uit die bundel voorleest:

Geen opmerkingen: