maandag 3 augustus 2009

Discobar Galaxie + David Byrne = Lokerse Feesten

afgelopen zaterdag speelde david byrne op de lokerse feesten en omdat het optreden begin dit jaar in de elisabethzaal in antwerpen zo enorm geniaal fantastisch was, wou ik hem zeker terug zien. maar iedereen kent mijn haat jegens festivals. mijn geluk was dat donna summer na byrne speelde en jimmy (dj bobby ewing) zeer graag na donna summer met DB Galaxie wou spelen. met een pure disco set. dus ik mocht mee.
had ook wat extra disco cd's meegenomen. maar ik kon dus op een comfortabele manier naar mijn held zien en nog eens met de galaxies een biertje drinken.
het was zeer gezellig.

lady linn speelde ook maar we kwamen te laat aan om daar nog iets van te zien.
jammer want ik vind die plaat zeer goed. en weet dat dat mens(je) een zeer goede stem heeft.

maar goed toen was het zover.
tweede keer david byrne.
zoals verwacht was de setlist letterlijk het zelfde alleen iets korter.
ik vond het weer fantastisch.
heb natuurlijk wat slechte foto's getrokken:





het publiek had effe nodig maar halverwege de set waren ze toch wel mee.
ook de dansers waren er natuurlijk weer bij en omdat het zo goed ineen steekt en niet te artsy is en ook grappig/relativerend. werkt dat enorm.
ze eindigden weer met burning down the house
gekleed in tutu's.
hier een korte video impressie.

zeer blij het nog es te mogen meemaken.
niet zo fantastisch als in de elizabethzaal maar toch nog altijd steen goed.

dat kon niet gezegd van donna summer.
mijn hemel dat vond ik slecht.
ik ben al geen fan.
haar nummers doen me niet veel.
ik ben geen disco liefhebber.
(de jaren 80 zijn veel leuker)
maar dit was wel echt zeer slecht.
verschrikkelijke visuals (zelfs te kitch voor bob ross)
het mens komt op in een glitterjurk en is zo dik dat het leek alsof ze een discobal had ingeslikt.
ik dacht effe dat divine (shoot your shot) een negerin geworden was.
de muziek was zeer slecht gespeeld.
ze was redelijk bij stem.
maar het was gewoon nix.
ook de bekende nummers klonken mij als slechte karaoke versies van het origineel.
wat mij betreft geen succes.
ook ad en jimmy waren niet onder de indruk.
het leek een soort studio 100 productie.
een infantiele show.

maar goed toen was het tijd voor de galaxie disco set.
nogmaals: disco is niet mijn favoriete genre.
maar de mannen hebben in dat uurtje toch de weide behoorlijk laten shaken.
hier weer wat slechte foto's





en ook een kleine video impressie:


ik heb me zeer geamuseerd.
byrne was weer fantastisch.
en discobar galaxie zijn (na johnson & castillo) de beste djs van de wereld!

Geen opmerkingen: