vrijdag 14 augustus 2009

laten we die open deur nog es intrappen!

facebook

ik ben verslaafd en ik HAAAAAAT het.
facebook is als op je nagels bijten.
het is goor.
het is vervelend.
het is lelijk.
en het is verslavend.
en je doet het zonder dat je het zelf door hebt.

plus het ergste is ik ben zon facebook persoon.
en ik heb een enorme hekel aan al die facebook mensen.
op deze manier heb ik een hekel aan mezelf
en dat kan niet goed zijn.
ik heb blijkbaar 900 vrienden
waar ik er maar een paar honderd van ken.
maar die mensen die ik ken die reageren niet op mijn statussen en notities etc.
dat zijn die andere.

er zijn 2 soorten intensieve facebookers:

1. in het echte leven ben ik niet grappig maar op facebook ben ik kei gevat en geef overal een "grappige" reactie op.
2. ik heb nix te doen dus ik zal andere mensen wat lastig vallen en 5 comments teveel op iemand zijn status geven.

en dan de misschien nog een derde soort zoals ik die facebook haat en er toch dagelijks te vinden is. (ja dat is heel zielig)

ik ga afkicken.

ik ben het beu om van onbekenden
een grappige opmerking te krijgen.
dat doe op straat toch ook niet?
- he jij daar, wat een rare kop heb jij.
dan krijg je een klap voor je bek.
maar op facebook kan het allemaal.

ik wil terug naar de echte wereld.
waar maar een paar mensen grappig zijn.
waar niet iedereen kei cool is.
waar niet iedereen een grote bek heeft.
waar mensen elkaar nauwelijks durven aankijken en dus al helemaal geen gevatte opmerkingen tegen elkaar plaatsen.
dat is een stuk rustiger.

ik ga het doen.
ik ga stoppen met dat debiele facebook gezwets.
deze keer meen ik het.


(tot over een paar weken)

1 opmerking:

Katia zei

Hoe komt het toch dat al die mensen die je niet eens kent op je "vrienden"lijst staan?

Waar is de logica gebleven? :)