dinsdag 9 september 2014

Robin Williams


zo begon onze robin williams tribute in the joker. de geweldige michael van peel zong angels van de helaas nog levende robbie williams. top begin!
het werd een geweldige avond dankzij michael, soe nsuki, nigel williams, jens dendoncker, alex agnew, jeroen leenders en johnny trash. wat een gezelschap in ons kut cafe.
natuurlijk deed ik die tribute vooral om wat volk in mijn cafe te hebben en een paar pinten te kunnen verkopen.

maar eerlijk gezegd, zonder zeik, robin williams is echt een van mijn helden.
ik denk dat hij letterlijk de grappigste mens op de planeet was.
god weet wie dat dan nu is. (niemand weet dat dus)
en zoals nigel zei: het ergste is dat nu hij dood is zelfs geert hoste een stapje hoger op die ladder staat.

robin williams was fantastisch. de best talkshow gast OOIT.


hij was natuurlijk een briljante comedian. snel. goede topics. improviserend.
ik vond op you tube dit stukje comedy van hem in 1987 in engeland. ik had het nog nooit gezien:


en verder kent iedereen hem natuurlijk van de films. hij kwam het best tot zijn recht als de filmmakers hem vrij lieten. improviserend. het geweldige good morning vietnam en dead poets society.
en natuurlijk de geest in aladdin. waar deze mooie still uit komt:


hij heeft natuurlijk ook shit films gemaakt: awakenings, patch adams, flubber en bicentennial man.
hij speelde ook een paar serieuze geweldige rollen in one hour photo en insomnia.
en kreeg een oscar voor good will hunting.

mijn favoriete williams film is the fisher king.
wat mij betreft een onderschat meesterwerk van Terry Gilliam (van brazil, 12 monkeys etc)


een ongelofelijk mooi sprookje. met 2 top acteurs.
ga die films zien. check zijn stand-up.

hier nog een youtube ding waar hij een award krijgt:



hij benoemt hier ook zijn grote voorbeeld: de geniale jonathan winters.
de historie van comedy is ongelofelijk interessant. veel van die ouwe knakkers zijn nog altijd heel erg grappig. jonathan winters, mort sahl. check die. zoek het op!



ik weet het. beetje melig gezeik deze keer. maar ik meen het.
ik ga hem missen.







2 opmerkingen:

Kevin zei

Respect!

Anoniem zei

ik ook