donderdag 24 maart 2011

je bent niet helemaal me lettertype!

HOERA!

eindelijk.
we hebben een nieuwe website met the joker.
HIER.
na 5 jaar dezelfde site zijn we nu een beetje up to date.
vooral dat lettertype.
het joker lettertype wat ik destijds koos.
begon me ENORM te irriteren.

en het ergste was het blijkt ook ongeveer hetzelfde te zijn als HET FUCKING SPONGEBOBSQUAREPANTS LETTERTYPE

GODVERDOMME!
daar moesten we dus vanaf.
ik was op me posters al een beetje overgeschakeld op een ander lettertype.
het eeuwig betrouwbare HELVETICA!

ik zou bijna zeggen:
HEERLIJK HELDER HELVETICA!
en nu is de website dus ook in die familie.
(jaja lettertypes hebben familie)
of een kloon van die familie
(jaja lettertypes hebben klonen)
helvetica is zo beroemd.
dat er zelfs een film over gemaakt is.
een documentaire natuurlijk.
een fictie film over een lettertype zou raar zijn.
een zeer leuke docu:

http://www.youtube.com/watch?v=wkoX0pEwSCw

voila kan ik van gezeur over een nieuwe website toch weer bij een film terecht komen.

2 opmerkingen:

Joris Velleman zei

Haha, Helvetica. En dan lekker neerkijken op arial!
Serieus, Helvetica is een verdomd goed lettertype.
(Ik heb er trouwens ook net eentje, een site. Kan ik me eindelijk ook minder onbelangrijk voelen ;-) )

jess zei

echt 10 keer beter!