zondag 20 juli 2008

actualiteit!

het gaat slecht met het land.
naar het schijnt.
regerings problemen.
iets met dinges.
hoe heet em.
leterme.
eikel.
las ik ergens.
of zo.

het zal wel.

ik heb belangrijker nieuws!
het mossel seizoen is begonnen.
lekker mosselen eten.
i love it.
ik heb lange tijd niet ver van yerseke gewoond.
maar ben pas echt mosselen beginnen eten toen ik
in antwerpen woonde.
afgelopen vrijdag mijn eerste portie van dit jaar.

en ja, ze waren lekker!
goed klaar gemaakt met een lekker mosselsausje.
heerlijk.
maar wel fucking duur man.
moest 20€ betalen.
mosselen zijn fucking duurder dan een steak.
was dit niet vroeger arme-mensen-eten?
ja, me reet.
over een paar jaar eet je kreeft met kaviaar
omdat je de mosselen niet meer kan betalen.
moet je twijfelen: koop ik een huis of ga ik mosselen eten?
zoveel geld voor slijmerige smaakloze beestjes in een schelp.
niet heel bijzonder en eigenlijk een beetje goor.
en daar betaal ik godverdomme 20€ voor?

ja daar betaal ik godverdomme zeker 20€ voor!
ik vind die slijmerige beestjes gewoon lekker.
fuck yves leterme
hoera voor de mossel!
eet smakelijk!

1 opmerking:

Sid Frisjes zei

Vrijdag mezelf in den delhaize voor 2.99 € een kg mosselen gekocht. Groentjes 1,49 €, pesto en wijn stond thuis nog. Met andere woorden... heel goed gegeten.

Mosselen heersen ook al zijn die fuckers duur op restaurant.