donderdag 17 september 2009

Het geval Rudi Smits....

helaas weer geen rudi smits op de open mic gister in the joker.
bas en het publiek zijn ontgoocheld

http://www.youtube.com/watch?v=ZZ747kAs6fk


het is toch nog een leuke avond geworden.
zeker.
Jovanka was fantastisch.
maar ja.
we hadden rudi verwacht he.

hier effe een samenvatting van wat er allemaal gebeurd is.
na zijn zoveelste "grappige" reactie op mijn facebookpagina vroeg ik hem es op het podium van the joker te komen staan ipv die flauwe grappen op mijn facebookpagina.
het letterlijke gesprek ging zo:
(naar aanleiding van die belachelijke mossel boycot (een maand geleden) schreef ik deze status)
Fokke van der Meulen heeft nu echt zin in mosselen gekregen.
en daar reageerde rudi weer:
Rudi Smits: natuur of met witte wijn ? curry kan ook, of provencale...
toen had rudi nog het tussenvoegsel LDD tussen rudi en smits staan.
rudi is namelijk grote fan van Jean-Marie Dedecker.
prima.
moet ie zelf weten.
ik ban zelf geen fan.
en schreef:

Fokke van der Meulen: met gesnipperde nep liberalen!
Rudi Smits: is ook een mogelijkheid... maar dan toch met sossensaus ?
Rudi Smits: of sauce hollandaise ?
Fokke van der Meulen: kook je veel in je vrije tijd? want je hebt precies veel vrije tijd. zo intensief facebooken : op mensen hun statussen ludieke dingen zetten kost toch veel tijd.
Rudi Smits: ik ben sit down comedian. van stand up krijg ik krampen in mijn kuiten ;-)
Fokke van der Meulen: woensdag is er een open mic in the joker. ik zal een stoel zetten. kunnen we kijken of je dan ook zo ludiek bent...
Rudi Smits met een frisse pint binnen handbereik ben ik steeds ludiek... tot de rekening volgt...
Fokke van der Meulen: rudi ontwijkt de uitdaging...


tot zover het eerste gesprek.
de volgende dag ging het verder:

ook xander volgde (net als een paar anderen) het gesprek

Xander De Rycke: Ik heb de zetel aan de zijkant gereserveerd.
Fokke van der Meulen: rudi man je hebt nu al publiek.
Rudi Smits: en mijne percent op de inkom ? hum ?
Fokke van der Meulen: rudi smits. je eerste optreden en al over geld beginnen? dat is iets te arrogant. kom het eerst maar es waarmaken. ik verwacht je woensdag op mijn podium anders hoef je ook geen flauwe grappen meer op mijn facebook te maken...
Rudi Smits: en mijn 7 autocars met fans dan ? hum...
Walter Croux: nu kom ik ook kijken .....
Fokke van der Meulen: ik verwacht rudi woensdag op mijn podium anders hoeft ie ook geen flauwe grappen meer op mijn facebook te maken...
Fadoua Bentouhami: I'm comin' 2... da willik ni misse
Rudi Smits: fokke, als ge me echt op dat podium wil krijgen, wil ik die uitdaging aanvaarden, maar dan heb ik wel wat tijd nodig om een en ander ineen te boksen (erg drukke job). in the mean time zal ik alvast mijn flauwe moppen bijeen sparen ;-)
Fadoua Bentouhami: jaaaajaaa... plotseling is er een erg drukke job. Liar Liar... chickenshit.. hihi
Rudi Smits: die drukke job is er al jaren, heeft niks met kippestront te maken... ik aanvaard de uitdaging, maar mag me dan toch voorbereiden hé ?
Fokke van der Meulen: zo druk is die job toch niet als je hele dagen op mijn facebook statussen kunt reageren. open mic in the joker: woe 19 augustus en woe 16 september. ik verwacht je op beide.
op de eerste om te zien hoe het moet en op de tweede om op het podium te staan. dan heb je een maand. tot die tijd geen flauwekul meer op mijn facebook. gebruik je inspiratie maar voor je act.


goed, dat lijkt me duidelijk.
en op die eerste open mic was em niet.
hij was zogezegd ziek.
bas, xander en ik waren zeer teleurgesteld.
en lieten dat met deze foto merken:



daar kon rudi niet mee lachen.
en ook een paar opmerkingen die ik maakte op mijn eigenste facebook pagina werden niet gewaardeerd door rudi.
na wekenlang "de grapjas uit te hangen" werd rudi nu zelf afgezeken.
dat is natuurlijk niet leuk.
en ondertussen werd peggy van dooren (die ook extra veel aandacht van rudi smits krijgt/kreeg)er ook bij betrokken.

peggy kreeg dit bericht:

Peg,
Is dat hier nen boycot tegen mij of wa ? Fokke gebruikt elke manier om mij een beetje belachelijk te maken, en verwijdert al mijn comments... Voor mij hoeft het zo niet... En ik wil zeker zo niet behandeld worden door ne vozen 'ollander ! Zie ook zijn melding mét foto's (middenvingers)... Als hij dan toch niet content is met mijn comments, dan kan hij voor mijn part den boom in. Simpel. Ik wil gerust gaan optreden in the Joker, maar niet om daar afgeslacht te worden (ja, ik heb wél ervaring als stand-up, maar wel al lang geleden, dus ik ben daar echt niet bang van). Dat hij dan maar een ander slachtoffer zoekt... Ik zal hem straks wel verwijderen uit mijn vriendenlijst, dan hoef ik zijn gezeik niet meer te lezen, en hij het mijne ook niet... Where is the fun ?
Rudi

en ik (de vozen ollander) kreeg dit:

Met eerdere berichtgevingen omtrent 'stalkers', voel ik mij wel persoonlijk 'gepakt'... En in tegenstelling tot wat oorspronkelijk werd gezegd, was het blijkbaar wél de bedoeling om mij vorige week voor de leeuwen te gooien ipv sfeer te komen opsnuiven...en daar bedank ik hartelijk voor...
Misschien was het wel de bedoeling, maar ik gun jullie het plezierke, maar van deze 'stalker' zullen jullie geen last meer hebben... Ik heb het moeilijk met de grimmige en bitse replieken van Fokke, en als er geen fun meer is, hoeft het voor mij niet meer. Goodbye (en laat nu het vuurwerk maar knallen...)...

waar ik dit op antwoorde:

het was afgelopen woensdag helemaal niet de bedoeling om je voor de leeuwen te gooien. ik wou gewoon checken of je je aan je afspraak zou houden of je inderdaad zou langskomen om een open mic mee te maken. die afspraak ben je niet nagekomen.
maar blijkbaar heb je genoeg ervaring om gelijk de 16 september op het podium te komen staan. prima. ik kijk er naar uit. verder waren mijn zogenaamde blitse replieken reacties op jouw dagelijkse neerbuigende reacties op mijn facebook pagina. als ik niet meer mag reageren op wildvreemde mensen die op mijn pagina grappig proberen zijn, dan weet ik het niet meer. daarom zei ik, en blijf ik zeggen. kom op mijn podium grappig zijn: woensdag 16 september.
tot dan.


waar hij dan dit op reageerde:

Ik wil graag een podium-act komen verzorgen, maar zou toch ook graag wat voorbereiding meemaken, en vraag dan ook een eerlijke kans (ik wil liever voor enkele mooie poezen gegooid worden, dan aan grotere katachtigen)... Ik heb inderddad wel enige ervaring opgedaan in het verleden, toen ik als jonge twintiger DJ-werk verrichtte, en tussendoor ook korte grappige sets verzorgde. Ik ben intussen ook wel bekend geworden als de man waartegen je toch niks deftigs kunt vertellen, en als de ongekroonde koning van de meest stomme jokes ever... Dat helpt ;-). Laat mij zelf beslissen op 16/09 of ik dat hoge podium beklim, of dat ik wat meer tijd nodig heb. Ik probeer in ieder geval wel iets voor te bereiden tegen die datum (just in case). De podiumuitdaging neem ik in ieder geval aan, is het niet op 16/9, dan is het op de volgende open mic...
Bedankt voor jou reactie.
Rudi
ps : er is toch genoeg parking voor mijn fans, veronderstel ik ?


ok we waren weer back on track!
totdat ik afgelopen maandag na wat leuke uitnodigende statussen (Fokke van der Meulen heeft geen keelpijn. toch behoorlijk naar de klote van het weekend. gelukkig woensdag iets om naar uit te kijken! Rudi, ik ben er klaar voor) waar geen reatie van hem op kwam.
vreemd.
een paar andere mensen postten ook dat ze er naar uitkeken.
toen kreeg ik dit bericht van rudi:

Blijkbaar is er weer heel wat te doen rond mijn vermeende Joker-optreden woensdag ? Ik had nochtans in een vorig bericht heel duidelijk gesteld dat ik, en ik alleen zou beslissen of ik al dan niet al zou meedoen met de open mic, of dat ik wel zou komen kijken, maar pas bij een volgende open mi het podium zou bestijgen... Zo hoeft het niet voor mij Fokke. Bedankt voor de moeite... Tot ooit of nooit.

tja.
dat klinkt als niet durven.
maar hij ging toch zeker komen?
(trouwens in de tussentijd heeft ie zijn tussenvoegsel verandert van LDD naar Deejay(die partij ken ik niet))
gisteren gaf em dit antwoord:

Fadoua Bentouhami: Hé Rudi...ga je naar de Joker komen vanavond? Ik kijk ernaar uit!
Rudi Deejay Smits: nee, doktersorders ;-) Mag het huis niet verlaten... Maar ik zal enkele grappige posts zetten op fb, ok ?


WEER ZIEK?
grapjes op facebook?
die wil hij wel maken.
DAT WISTEN WE AL!
maar echt op een podium...
ja dat is toch nog iets anders he.

nu is tenslotte natuurlijk de vraag: wat hebben we gemist?
hier wat "grappen" van rudi smits:

Ik maak nooit opmerkingen over Limburgers. Ik zou wel gek zijn ? Die gasten hebben wel kernraketten

Rudi Deejay Smits krijgt zijn oude boomerang niet weggegooid

Rudi Deejay Smits lacht zijn hoofdpijn weg met neurofun !

bieden die hoofddoeken bescherming tegen de mexicaanse griep ? let's burka !

bij de chinees : wilt u menu ? ikke : ja, maar eerst eten !

ja mensen, dat is wat we hebben gemist.
jammer! wat een topgrappen.

3 opmerkingen:

Sid Frisjes zei

Met recht en reden ben ik hier toch maar op mijn hoede voor ik iets intik. Blij dat ik niet grappig ben.

anoniem, R.S. zei

in de krant van 22/09/09, eerste
( voor zover bekend ) slachtoffer van pesterijen op Facebook.

Nathalie Smits zei

Omg en ik maar denken dat mijn vader 4 jaar geleden aan het zwanzen was over da podiumeke... Hier is hem weer me zenne grote mond. Blijkbaar was dit dus echt! Zalig. Spijtig dat hij niet heeft doorgezet, het had hem waarschijnlijk wel goed afgegaan. Blij dat ook hier een stukje van zijn humor geapprecieerd wordt. Spijtig dat we zijn mopjes nu zullen moeten missen :( .