dinsdag 26 augustus 2014

IK HOU MIJN ADEM IN TOT MOFFAT NOG EENS EEN GOED VERHAALTJE VERZINT!

was er nog iets op tv dit weekend?
IK DACHT HET WEL JA!

terwijl ik platen moest draaien op een trouwfeest. (gefeliciteerd nele en tim, het was een leuk feestje)
was er op BBC1 de nieuwe doctor who.

Ik hou van doctor who.
i luuuuvvvvvve him.
in alle incarnaties!
ik hou zelfs sylvester mccoy. (nr 7).
ZELFS die fucking puber matt smith (doctor nr 11) vond ik leuk.
IK VIND ZELFS K-9 LEUK (ok dat is erg)

oh ja en even voor de echte doctor who nerds/zeikerds:
smith was doctor 11. peter capaldi is 12.
einde discussie.
punt.
john hurt telt niet.
nee.
john hurt telt NIET.
die rol was duidelijk geschreven voor christopher eccleston (nr 9). en eccleston wou niet. en  moffat wou geen nieuw script schrijven (fucking luie zak). dus john hurt telt niet.
einde discussie.
EINDE DISCUSSIE ZEG IK JE!

ok!

dus Doctor Who: series 8: episode 1: Deep Breath



om te beginnen: de nieuwe versie van de begin tune.
geen fan.
te schel.
vond vorige versies beter.
maar ja.
ik vind de opening credits wel cool. leuk gedaan en weer eens iets anders.
en dan begon het geweldig: een t-rex in london!
top beeld
top begin.
ik ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.
eh…
HELEMAAL NIX.
GEEN HOL.
komt in het verhaal niet meer voor.
de fik erin en klaar.
WHAT THE FUCK MOFFAT?
(voor de mensen die wel een leven hebben: stephen moffat is de schrijver/maker/baas van de huidige doctor who)

en dan krijgen we een slap verhaaltje over een robot die vel wil en naar de hemel.
GAAAAAAAAAAAAAP
fucking boring en al een keer of 1000 gezien. ook in who.
hier en daar een flauwe mop.
wat fucking bulshit slapstick. (de krant)
slap gezever.
en een doctor in de war.

weet je nog vroeger?
toen we na de regeneratie van een doctor we gewoon verder gingen met het verhaal? dat waren tijden!
nu moeten we blijkbaar allemaal in de war zijn voor 50 minuten.

en waarom duurt deze eerste aflevering 80 minuten.
als je maar verhaal hebt voor 25 minuten maak dan een fucking aflevering van 25 minuten.

HET WAS KAK!
ok niet zo kak als die laatste matt smith aflevering.
want die was VERFUCKINGSCHRIKKELIJK SLECHT.
(de doctor laten sterven van ouderdom is het slechtste idee OOIT)
maar toch.
te slecht voor een eerste aflevering.
godverdomme wat was dat behoorlijk slecht.

1 lichtpuntje.
peter capaldi.
onze nieuwe doctor who.
zelfs ondanks dat  verschrikkelijk slechte plot.
al die onzin en flauwekul.
hij werkt zich er moeiteloos doorheen.
en laat zien dat hij de absoluut juiste man voor the job is.
een instant classic doctor.
wat een held.
ik was via in the loop en the thick of it al fan van hem.
en hij is nu ook echt geweldig.
als nu die fucking moffat sterft en iemand anders de scripts schrijft dan komt het nog goed.

en het goede nieuws is: volgende week episode 2 is niet geschreven door moffat maar door een zekere phil ford. dat kan best een blinde mentaalgestoorde duitse herder zijn. maar een slechter script dan moffat kan hij moeilijk schrijven.
plus het is met DALEKS!
JEUJ.

zie zelfs na een paar kak afleveringen:
ik blijf houden van doctor who.

en ik wil dat alle honden er vanaf nu zo uitzien:
zonder haar
zonder stank
zonder kak
zonder dat gelik aan mijn ballen
de ideale hond:







Geen opmerkingen: